تاریخچه بازی Resident Evil :سفری عمیق به تاریخچه مجموعه بازی های رزیدنت اویل - گیمینگ یار
پشتیبانی آنلاین

✅قیمت کلیه محصولات بروز میباشد.

تاریخچه بازی Resident Evil

تاریخچه بازی Resident Evil :سفری عمیق به تاریخچه مجموعه بازی های رزیدنت اویل

مجموعه بازی‌های Resident Evil از دستاوردهای بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی است و یکی از پرطرفدارترین و معروف‌ترین سری‌ بازی‌های ترسناک در جهان محسوب می‌شود. این سری، که توسط Capcom توسعه و منتشر شده است، بیش از سه دهه از ساختار پیچیده داستانی و تجربه هیجان‌انگیز خود برخوردار است.

تاریخچه بازی رزیدنت اویل

در این مقاله، به طور جامع به تاریخچه بازی Resident Evil پرداخته و سفری عمیق به نسخه های ابتدایی این بازی و تحولات این مجموعه معروف خواهیم داشت. از آغاز تولید نسخه اول تا بازسازی‌ها و نسخه‌های جدیدتر، نگاهی کامل به داستان و تاریخچه این بازی برتر را خواهید داشت.

لیست کامل بازی های معرفی شده Resident Evil تا سال 2023

ورژن های اصلیورژن های فرعی
Resident Evil (1996)Resident Evil: Survivor (2000)
Resident Evil 2 (1998)Resident Evil Survivor 2 Code: Veronica (2001)
Resident Evil 3: Nemesis (1999)Resident Evil Gaiden (2001)
Resident Evil Code: Veronica (2000)Resident Evil: Dead Aim (2003)
Resident Evil Zero (2002)Resident Evil: Outbreak (2003)
Resident Evil (2002 Remake)Resident Evil Outbreak File #2 (2004)
Resident Evil 4 (2005)Resident Evil: The Umbrella Chronicles (2007)
Resident Evil 5 (2009)Resident Evil: The Darkside Chronicles (2009)
Resident Evil 6 (2012)Resident Evil: The Mercenaries 3D (2011)
Resident Evil 7: Biohazard (2017)Resident Evil: Operation Raccoon City (2012)
Resident Evil 2 Remake (2019)Resident Evil: Revelations (2012)
Resident Evil 3 Remake (2020)Resident Evil: Revelations 2 (2015)
Resident Evil Village (2021)Resident Evil: Umbrella Corps (2016)
Resident Evil 4 Remake (2023)Resident Evil: Resistance (2020)
Resident Evil RE:Verse (2023)
لیست بازی های اصلی و فرعی بازی رزیدنت اویل

معرفی نسخه های اصلی بازی Resident Evil

Resident Evil (1996)

Resident Evil (1996)

داستان بازی Resident Evil که در سال ۱۹۹۶ توسط شرکت کپکام منتشر شد، داستان درباره گروهی از عملیاتی‌ها به نام S.T.A.R.S (Special Tactics and Rescue Service) است که در شهر Raccoon City برای تحقیق در مورد یک سری جسدها و آلودگی به ویروس‌های مرگبار که توسط شرکت آمپرلا ایجاد شده‌اند، فرستاده می‌شوند. اعضای تیم در طی بازی با موجودات زامبی و موجودات ترسناکی که نتیجه‌ی آلوده شدن به ویروس‌ها هستند، مواجه می‌شوند.

نکته‌ی جالب این است که طی اتفاقات بازی، بازیکنین باید تصمیم‌های مهمی را اتخاذ کنند که می‌تواند به پایان داستان بازی تأثیر بگذارد.

این بازی، نخستین عنوان از مجموعه رزیدنت اویل شرکت کپکام است. در این بازی، بازیکنان کنترل کریس ردفیلد و جیل والنتاین، اعضای تیم ویژه S.T.A.R.S. را به دست می‌گیرند. آن‌ها باید از یک عمارتی که توسط زامبی‌ها و موجودات دیگری تهدید می‌شود فرار کنند.

resident evil (1996) cover 1gy

رزیدنت اویل از طرف توکورو فوجیوارا به عنوان یک بازسازی از بازی ترسناک Sweet Home که در سال ۱۹۸۹ توسط او ساخته شده بود، ایده‌پردازی شد. این بازی توسط شینجی میکامی کارگردانی شد و چندین بار تغییر طراحی دید. نسخه اولیه آن به عنوان یک بازی برای سوپر نینتندو انتخاب شد، اما در نهایت برای پلی‌استیشن منتشر شد.

رزیدنت اویل در ادامه برای پلتفرم‌های دیگری نیز منتشر شد، از جمله ویندوز، سگا ستورن، و نینتندو DS. این بازی در سال ۱۹۹۷ نسخه “Director’s Cut” و در سال ۱۹۹۸ نسخه “Director’s Cut Dual Shock Ver.” نیز منتشر شد. همچنین، در سال ۲۰۰۶ نسخه اصلاح شده‌ای از بازی برای کنسول نینتندو DS با عنوان “Resident Evil: Deadly Silence” منتشر شد.

رزیدنت اویل، با موفقیت‌های بسیاری دریافت کرد و به یکی از مجموعه‌های معروف در دسته‌بندی بازی‌های ترسناک و بقا تبدیل شد. این بازی به عنوان یکی از اولین بازی‌هایی بود که عنوان “ترسناک بقا” را معرفی کرد.

بازی Resident Evil 2

Resident Evil 2 (1998)

در Resident Evil 2، داستان به موازات بازی اول اتفاق می‌افتد. این بازی دو شخصیت جدید به نام‌های Leon S. Kennedy و Claire Redfield را معرفی می‌کند. این دو شخصیت در شهر Raccoon City به دنبال پیدا کردن برادر و خواهرشان هستند.

در طول بازی، آن‌ها با موجودات زامبی و موجودات خطرناک دیگری که به علت آلودگی به ویروس‌ها تبدیل شده‌اند، روبرو می‌شوند. نکته‌ی جالب این بازی این است که داستان آن به دو قسمت متفاوت تقسیم شده است که بازیکنین می‌توانند هر دو را تجربه کنند و طی تصمیماتی که می‌گیرند، پایان‌های متفاوتی برای داستان به دست آورند.

جهت مشاهده اطلاعات بیشتر و داستان کامل ، به نقل از ویکی پدیا مطالعه کنید
رزیدنت اویل 2 (Resident Evil 2) در سال ۱۹۹۸ ابتدابرای کنسول پلی‌استیشن عرضه شد. در این بازی، بازیکن کنترل یک پلیس تازه وارد به نام لئون اس. کندی (Leon S. Kennedy) و دانشجوی دانشگاه کلر ردفیلد (Claire Redfield) را بر عهده دارد که باید از شهر راکون سیتی فرار کنند.

رزیدنت اویل 2 در دنیایی پس از وقوع رویدادهای نسخه اول بازی رزیدنت اویل قرار دارد. شهر راکون سیتی توسط زامبی‌ها و موجودات ترسناکی که به وجود آمده‌اند، مورد تهاجم قرار گرفته است. لئون و کلر در این شهر به دنبال یافتن مکانی برای پناهگیری و راهی برای فرار هستند.

Resident Evil 2 1998 Cover

رزیدنت اویل 2 با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان و بازیکنان مواجه شد و به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ترس و بقا محسوب می‌شود. این بازی با فضای تاریک و ترسناک، داستان جذاب و شخصیت‌های مورد علاقه، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و متفاوت از دنیای رزیدنت اویل ارائه می‌دهد.

بازی رزیدنت اویل 2 نسبت به نسخه قبلی، تغییرات چشمگیری در نمایشگر، سیستم کنترل، داستان و گیم‌پلی داشت. بازیکنان با موجودات خطرناک روبرو می‌شوند و باید برای زنده ماندن و حل معماها و پازل‌ها، از منابع محدود خود استفاده کنند.

Resident Evil 3 Nemesis (1999)

Resident Evil 3 Nemesis (1999)

در Resident Evil 3: Nemesis، داستان اصلی حول شخصیت Jill Valentine می‌چرخد. Jill با موجودی مخوف به نام Nemesis روبرو می‌شود که به دنبال اوست و سعی دارد او را از بین ببرد.

Jill در طول بازی برای زنده ماندن و فرار از شهر Raccoon City تلاش می‌کند و با موجودات زامبی و موجودات خطرناک دیگری که در مسیرش قرار می‌گیرند، مقابله می‌کند. نکته‌ی جالب این بازی این است که Nemesis به عنوان یک شخصیت بسیار ترسناک و نابودگر در یادگار مانده است و از طریق رویدادهای خاص در طول بازی به بازیکن تعقیب می‌شود.

این بازی سومین عنوان از سری بازی‌های Resident Evil است و تقریباً به‌طور همزمان با رویدادهای بازی Resident Evil 2 رخ می‌دهد. در این بازی، بازیکن باید به عنوان جیل والنتاین، عامل سابق نیروی امنیتی ویژه، کنترل کند و از شهری که توسط ویروسی آلوده شده است فرار کند.

بازی از همان موتور بازی‌های قبلی استفاده می‌کند و دارای مدل‌های سه‌بعدی روی زمینه‌های پیش‌رندر شده با زاویه‌های دوربین ثابت است. تصمیم‌هایی که در طول بازی اتخاذ می‌شوند، تأثیری در جریان داستان و اتفاقاتی که رخ می‌دهند و نحوه توسعه داستان را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

داستان بازی Resident Evil 3: Nemesis در دو بخش تقسیم شده است. نیمی از داستان در ۲۴ ساعت قبل از رویدادهای بازی Resident Evil 2 رخ می‌دهد و نیمی دیگر در دو روز بعد اتفاق می‌افتد. این بازی به توسعه و رخدادهای شهر راکون و شیوع ویروس t در آن، پرداخته و به پایان داستان شهر و جمعیت آلوده شده آن می‌رسد.

Resident Evil 3 Nemesis 1999 Cover

بازی رزیدنت اویل 3 در اصل برای کنسول پلی‌استیشن عرضه شد و سپس برای دیگر پلتفرم‌ها نیز منتقل شد از جمله دیمکست، ویندوز و گیم‌کیوب. همچنین، این بازی برای استفاده در PlayStation Network برای پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن پورتابل نیز قابل دریافت است.

Resident Evil 3: Nemesis نقشه‌ای بزرگ از شهر راکون را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد و نیروهای دشمن مرگبار و موجودات ترسناکی را برای شکار بازیکن می‌فرستد. نمیزس، نمونه‌ای از بیوسازی هوشمند است که با برنامه‌ریزی متقن و شکار مداوم، ماموریت خود را از دستگیری و نابودی جیل والنتاین بر عهده دارد.

اگرچه Resident Evil 3: Nemesis از طرفداران بسیاری برخوردار بود، اما مانند دو بازی قبلی، تحسین گسترده‌ای نیز دریافت کرد. این بازی موفق به فروش بالایی شد و تأثیر زیادی بر صنعت بازی‌های ویدیویی داشت.

تاریخ انتشار اصلی بازی Resident Evil 3: Nemesis برای پلی‌استیشن در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۹ بوده است و نسخه‌های برای دیگر پلتفرم‌ها در سال‌های بعد منتشر شدند.

بازی Resident Evil Code: Veronica

Resident Evil Code: Veronica (2000)

Resident Evil Code: Veronica داستان را از زمان رویدادهای Resident Evil 2 و Resident Evil 3: Nemesis پیگیری می‌کند. این بازی دو شخصیت Claire Redfield و Chris Redfield را دنبال می‌کند. Claire به دنبال برادرش Chris است که توسط شرکت آمبرلا ربوده شده است. در طول بازی، Claire و Chris با موجودات زامبی و موجودات خطرناک دیگری که به علت آلودگی به ویروس‌ها تبدیل شده‌اند، روبرو می‌شوند و سعی می‌کنند برادرشان را نجات دهند و رازهای شرکت آمپرلا را کشف کنند.

Resident Evil Code Veronica 2000 Cover

رزیدنت اویل: کد ورونیکا (Resident Evil: Code Veronica) یکی از بازی‌های مهم در سری رزیدنت اویل است که در سال 2000 عرضه شد. در این بازی، داستان پس از سه ماه از رویدادهای رزیدنت اویل 2 اتفاق می‌افتد و شخصیت کلر ردفیلد (Claire Redfield) در تلاش است تا برادر گمشده‌اش کریس ردفیلد (Chris Redfield) را پیدا کند. در این میان، او با رازهای تاریکی در جزیره راکفورت (Rockfort Island) و قطب جنوبی روبرو می‌شود.

کد ورونیکا، با تمرکز بر رازها و پازل‌های پیچیده، دو شخصیت قابل بازی (کلر ردفیلد و کریس ردفیلد)، مبارزات سراسری و داستانی پیچیده ، تحسین منتقدان را به دست آورد و در رزیدنت اویل به عنوان یکی از بازی‌های برجسته شناخته شد.

این بازی با گرافیک بهبود یافته و مدل‌های شخصیت‌ها بهبود یافته نسبت به نسخه‌های قبلی عرضه شد. از زمان عرضه بازی رزیدنت اویل: کد ورونیکا، به عنوان یکی از کلاسیک‌های سری رزیدنت اویل تلقی می‌شود و استقبال بسیار خوبی از طرف طرفداران و منتقدان داشته است.

بازی Resident Evil 4

Resident Evil 4 (2005)

Resident Evil 4 داستانی جدید را به تاریخچه بازی معرفی می‌کند. در این بازی، شخصیت لئون اس. کندی در ماموریتی به نجات دختر رئیس جمهور آمریکا، آشلی گراهام، که توسط یک فرقه مذهبی در روستایی در اسپانیا ربوده شده است، قرار دارد. لئون در مقابل دشمنانی که به علت آلودگی به یک انگل ذهن‌کنترل‌کننده تبدیل شده‌اند، مبارزه می‌کند و با جاسوسی به نام آدا وانگ دوباره ملاقات می‌کند.

در این بازی، سیستم دوربین دینامیکی و گیم‌پلی اکشن-محوری معرفی شده است که از زوایای دوربین ثابت و گیم‌پلی کند بازی‌های Resident Evil قبلی به خوبی تفاوت می‌کند. نکته‌ی جالب این بازی این است که آنچه که در ابتدا به عنوان Resident Evil 4 معرفی شد، نسخه‌های مختلفی را در طول توسعه طی کرد و تنها نسخه آخر به عنوان نسخه قابل انتشار انتخاب شد.

رزیدنت اویل 4 بسیار مورد تحسین قرار گرفته و به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ترسناک تاریخ شناخته می‌شود. گیم‌پلی اصلی بازی شامل ترکیبی از عناصر ترسناک و اکشن است و بازیکنان باید با موجودات ترسناک و نبرد کنند، پازل‌ها را حل کرده و به طور کلی برای بقا و پیشرفت در داستان تلاش کنند.

رزیدنت اویل 4 در زمان عرضه‌اش تحسین‌برانگیز بوده و نمرات بالایی را از منتقدان دریافت کرده است. بازی برای سیستم‌عامل‌ها و کنسول‌های مختلفی از جمله PlayStation 2، Windows، Wii، iOS، PlayStation 3، Xbox 360، Android، PlayStation 4، Xbox One، Nintendo Switch و Oculus Quest 2 عرضه شده است.

رزیدنت اویل 4 با داستان جذاب و گیرا خود توانست استقبال عمومی بزرگی را به دست آورد. بازیکنان در این قسمت به مکان‌های متنوعی سفر می‌کنند و با شخصیت‌های جدیدی مواجه می‌شوند. داستان بازی به طور کلی پیرامون نبردها و ماموریت‌های لئون اس. کندی در برابر تهدیدات جدیدی به نام لاس پلاگاس (Las Plagas) می‌چرخد. لاس پلاگاس موجوداتی است که قادر به کنترل ذهن انسان‌ها هستند و تهدید بزرگی برای بشریت به شمار می‌روند.

Resident Evil 4 2005 Cover

بازی رزیدنت اویل 4 از لحاظ گرافیکی، طراحی صدا، و گیم‌پلی بسیار قوی است و تجربه‌ای هیجان‌انگیز و مهیج را به بازیکنان ارائه می‌دهد. همچنین، عناصر ترسناک و مهیج بازی سبب شده تا رزیدنت اویل 4 در بین علاقه‌مندان به ژانر ترسناک محبوبیت بسیاری داشته باشد.



Resident Evil 5 (2009)

Resident Evil 5 (2009)

در Resident Evil 5، داستان اصلی حول شخصیتهای Chris Redfield و Sheva Alomar می‌چرخد. این دو به سفارت خاورمیانه سفر می‌کنند تا یکی از اعضای سابق ستاد BSAA را که به نظر می‌رسد درگیر فعالیت‌های تروریستی است، پیدا کنند.

در طول بازی، Chris و Sheva با جمعیت زامبی و موجودات خطرناک دیگری که به علت آلودگی به ویروس Uroboros تبدیل شده‌اند، مبارزه می‌کنند. نکته‌ی جالب این بازی این است که در حالت چندنفره، بازیکنان می‌توانند با هم تعاون کرده و داستان را به صورت همکاری به تمام کنند.
رزیدنت ایول ۵ (Resident Evil 5) در مارس ۲۰۰۹ برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ عرضه شد و در سپتامبر ۲۰۰۹ نیز نسخه ویندوز آن منتشر شد.

داستان بازی در قاره‌ی آفریقا رخ می‌دهد و شخصیت کریس ردفیلد (Chris Redfield)، عضو سابق ستاد شورشی علیه بیولوژیک (BSAA) را دنبال می‌کند. در این بازی، کریس با همکاری شوا آلومار (Sheva Alomar)، عضو جدید BSAA، به منطقه‌ی خطرناک کوجیا سفر می‌کند تا علت گسترش ویروسی مرگبار را کشف کند و به مبارزه با تروریست‌های زیستی به نام ماینجی اورگانیزیشن بپردازد.

Resident Evil 5 2009 Cover

Resident Evil 5 با استفاده از موتور MT Framework توسعه داده شده است و به صورت شوتر سوم شخص طراحی شده است. بازیکنان می‌توانند به صورت تک نفره یا چندنفره به صورت همکاری بازی کنند. در حالت چندنفره، یک بازیکن کریس ردفیلد را کنترل می‌کند و بازیکن دیگر شوا آلومار را کنترل می‌کند.

طراحی صحنه‌های بازی در محیط‌های شهری و جنگلی انجام شده است و با استفاده از انواع اسلحه‌ها و امکانات دیگر، بازیکنان می‌توانند با زامبی‌ها و موجودات مختلف مبارزه کنند. همچنین، در بازی مراحل مختلفی وجود دارد که از جمله محافظت از موارد خاص، حمل و نقل اشیاء و حل معماهاست.

Resident Evil 5 توانست استقبال خوبی از سوی منتقدان و بازیکنان داشته باشد و فروش بالایی را نیز به دست آورد. بازی تحسین‌شده بوده و به عنوان یکی از بازی‌های برتر شوتر سوم شخص شناخته می‌شود. همچنین، توسعه‌دهندگان پس از انتشار بازی، بسته‌های الحاقی جدیدی نیز برای افزایش محتوای بازی منتشر کردند.

Resident Evil 6 2012 GamePlay

Resident Evil 6 (2012)

(Resident Evil 6) یک بازی ویدیویی تیرانداز سوم شخص است که توسط کمپانی کپکام توسعه‌یافته و منتشر شده است. این بازی در سری رزیدنت ایول به عنوان یک نسخه اصلی عرضه شد. Resident Evil 6 در اکتبر ۲۰۱۲ برای پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ منتشر شد و در مارس ۲۰۱۳ نسخه‌ای برای ویندوز عرضه گردید. در مارس ۲۰۱۶، نسخه‌ای از بازی با تمام محتواهای قابل دانلود برای پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر شد و در اکتبر ۲۰۱۹ نیز نسخه برای نینتندو سوئیچ عرضه شد.

Resident Evil 6 2012 Cover

داستان بازی در مقابله با یک حمله تروریستی زیست‌مهری جهانی رخ می‌دهد و بازیکنان کنترل چهار شخصیت اصلی یعنی لئون اس. کندی (Leon S. Kennedy)، کریس ردفیلد (Chris Redfield)، جیک مولر (Jake Muller) و آدا وانگ (Ada Wong) را در این مقابله دارند. داستان از طریق چهار کمپین متقاطع این شخصیت‌ها روایت می‌شود و هر کمپین به سبک و گیمپلی منحصر به فرد خود می‌پردازد.

Resident Evil 6 با استفاده از موتور MT Framework توسعه داده شده است و شامل حالت‌های تک نفره و چندنفره است. همچنین، بازی امکان بازی چهار نفره آنلاین را نیز برای بازیکنان فراهم می‌کند.

علاوه بر داستان اصلی، Resident Evil 6 دارای محتواهای قابل دانلود نیز است که برای افزایش محتوا و تجربه بازی منتشر شده‌اند.

Resident Evil 7 Biohazard 2017 GamePlay

Resident Evil 7: Biohazard (2017)

Resident Evil 7: Biohazard داستان جدیدی را به تاریخچه بازی اضافه می‌کند و به سبک تجربه‌ی واقعیت مجازی (VR) نیز قابل اجرا است. داستان این بازی حول شخصیتی به نام Ethan Winters می‌چرخد که به دنبال همسر گمشده‌اش Mia است. Ethan به خانه‌ای در لوئیزیانا سفر می‌کند که توسط خانواده‌ی مرموز و مخوفی به نام Baker ساکن شده است. در طول بازی، Ethan با خطرات مرتبط با بیولوژی و ویروس‌های مرگبار روبرو می‌شود و سعی می‌کند رازهای خانواده Baker را کشف کند و همسر خود را نجات دهد. نکته‌ی جالب این بازی این است که آنچه که در Resident Evil 7 تجربه می‌کنید، به صورت اول شخص و از منظر Ethan است و از یک دیدگاه جدید به سری Resident Evil نگاه می‌کند.

بازی “رزیدنت اویل 7: بیوهازارد” به تجربه‌ی واقع‌گرایانه‌ای با دیدگاه اول شخص متمرکز شده است و از گرافیک بالا و صداگذاری ترسناک برخوردار است که بازیکن را در فضای وحشتناک خانه‌ی بیکر فرو می‌برد. همچنین، این بازی از تکنولوژی واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند که تجربه‌ی ترسناک و واقعی‌تری را برای بازیکن به ارمغان می آورد.

Resident Evil 7 Biohazard 2017 cover
Resident Evil 2 Remake

Resident Evil 2 Remake (2019)

بازی Resident Evil 2 Remake یک بازی ترسناک بقا است که توسط کمپانی کپکام در سال 2019 توسعه و منتشر شد. این بازی یک بازسازی از بازی Resident Evil 2 سال 1998 است و در ژانویه 2019 برای پلی‌استیشن 4، ویندوز و ایکس باکس وان عرضه شد. همچنین نسخه‌ی آمازون لونا برای این بازی در ژوئن 2022 و نسخه‌ی پلی‌استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس نیز در ژوئن 2022 منتشر شد.

نقد و بررسی کامل بازی رزیدنت اویل 2 نسخه بازسازی شده را به صورت کامل بخوانید

در نهایت، نسخه ابری Nintendo Switch در نوامبر 2022 منتشر شد. در این بازی، بازیکنان کنترل کننده‌ی افسر پلیس تازه‌کار لئون اس کندی و دانشجوی دانشگاه کلر ردفیلد هستند و در حین یک شورش زامبی به سعی برای فرار از شهر راکون هستند.

کمپانی کپکام در نظر داشت تا پس از عرضه‌ی بازسازی اولین نسخه‌ی Resident Evil در سال 2002، بازسازی Resident Evil 2 را نیز تولید کند. اما به دلیل اینکه تولید این بازی می‌توانست به توسعه‌ی Resident Evil 4 (2005) آسیب بزند، به تأخیر افتاد. کپکام در ماه اوت 2015 بازسازی Resident Evil 2 را اعلام کرد و تریلر اولین نسخه و فیلم‌های گیمپلی آن را در نمایشگاه E3 2018 منتشر کرد. این بازی بر اساس موتور RE Engine ساخته شد که برای بازی Resident Evil 7: Biohazard نیز استفاده شده بود.

Resident Evil 2 Remake 2019 cover
Resident Evil 3 Remake 2020 GamePlay

Resident Evil 3 Remake (2020)

رزیدنت اویل 3 بازسازی بازی ترسناک و بقا است که توسط کمپانی کپکام در سال 2020 توسعه و منتشر شد. این بازی نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی رزیدنت اویل 3: نمسیس سال 1999 است. در این بازی، بازیکنان کنترل کننده‌ی جیل والنتاین، یک عامل سابق الیت، و کارلوس اولیویرا، یک سرباز مزدور، هستند که تلاش می‌کنند تا واکسنی را پیدا کنند و از شهری که در آن شیوع ویروسی رخ داده است فرار کنند.

این بازی از دید سوم شخص بازی می‌شود و بازیکن باید معماها را حل کرده و هیولاها را شکست دهد در حالی که توسط نمسیس، یک موجود وحشتناک، تعقیب می‌شوند. این بازی در آوریل 2020 برای پلی‌استیشن 4، ویندوز و ایکس باکس وان منتشر شد و نسخه‌ی آمازون لونا، پلی‌استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس در ژوئن 2022 به همراه نسخه‌ی ابری برای نینتندو سوئیچ منتشر شد.

Resident Evil 3 Remake 2020 cover

اکثر قسمت‌های رزیدنت اویل 3 به‌طور همزمان با بازسازی رزیدنت اویل 2 سال 2019 توسعه داده شد و هر دو بازی از موتور RE Engine کپکام استفاده می‌کنند. با این حال، در بازسازی رزیدنت اویل 3، برخی از بخش‌ها با توجه به داستان متمرکزتر بازسازی شده‌اند. به منظور حفظ رویکرد بیشتر به اکشن در نسخه اصلی، سرعت حرکت و انیمیشن‌ها بازبینی شده‌اند.

رزیدنت اویل 3 بازسازی به‌طور کلی مورد انتقاد و تحسین قرار گرفت. گرافیک بازی بهتر از رزیدنت اویل 2 بازسازی است و محیط‌هایی که در ابتدای بازی دیده می‌شوند، شگفت‌انگیز و هیجان‌انگیز هستند. بازی دارای بازیکنی سریع با انواع مختلف اسلحه‌ها برای کشتن زامبی‌ها است. همچنین، بازیکنان می‌توانند از بین چندین سطح سختی مختلف انتخاب کنند. اما در مقابل، نسخه بازسازی رزیدنت اویل 3 از نظر خلاقیت کمتری نسبت به نسخه اصلی برخوردار است و برخی از ابتکارات آن مانند گزینه‌های داستانی متنوع و حالت “مزدوران” قابل بازی را ندارد.

در کل، رزیدنت اویل 3 بازسازی ارزش انتقاد و تجربه کردن را دارد، اما ممکن است به دلیل تفاوت‌هایی با نسخه اصلی، برخی از طرفداران قدیمی بازی را متاسف کند.

Resident Evil Village 2021 GamePlay

Resident Evil Village (2021)

Resident Evil Village ادامه‌ای بر داستان Resident Evil 7: Biohazard است و این بازی در روستایی مخوف در اروپا اتفاق می‌افتد. شخصیت Ethan Winters دوباره در این بازی حضور دارد و با خطرات و موجودات ترسناکی مانند زامبی‌ها، موجودات وحشتناک و شخصیتهای مرموزی مبارزه می‌کند. داستان این بازی حول رمز و رازهایی درباره قدرت‌ها و نیروهای ماوراء الطبیعی می‌چرخد و سعی می‌کند به نقشه‌ی کلی داستان سری Resident Evil پاسخ دهد. نکته‌ی جالب این بازی این است که آنچه که در Resident Evil Village تجربه می‌کنید، علاوه بر عناصر ترسناک و اکشن، شامل عناصری از بازی‌های نقش آفرینی و تفکر استراتژیک نیز می‌شود.

مجموعه بازی Resident Evil Village در تاریخ 7 ماه می 2021 توسط کاپکام منتشر شد. این بازی در پلتفرم‌های PC، PS5، PS4، Xbox Series X، Xbox Series S و Xbox One عرضه شد. به علاوه، کاپکام نمونه‌ی Resident Evil Maiden را نیز معرفی کرد. این نسخه به طور مستقل یک تجربه کوچک است که طراحی شده تا گرافیک و صدای Resident Evil Village را به نمایش بگذارد و تنها برای PS5 در دسترس است. اگر شما به یاد داشته باشید، نسخه آزمایشی Resident Evil 7 Kitchen، که قبل از بازی اصلی اتفاق می‌افتاد و بازیکن را در نقش یک فیلمبردار با یک تیم تلویزیونی قرار می‌داد، یک تجربه مشابه به نظر می‌رسد.

Resident Evil Village 2021 cover

همچنین چند نسخه ویژه از Resident Evil Village در تاریخ 7 ماه می منتشر شد. علاوه بر نسخه استاندارد، نسخه دیجیتال دلوکس که شامل بسته Trauma Pack است و امکانات اضافی دارد. همچنین نسخه جمع‌آوری‌کننده شامل یک مجسمه‌ی شیک از کریس ردفیلد است.

Resident 4 Remake 2023 Gameplay

Resident 4 Remake (2023)

Resident Evil 4 Remake یک بازی ویدئویی است که توسط Capcom Division 1 توسعه داده شده است. این بازی یک نسخه بازسازی شده از بازی محبوب Resident Evil 4 سال 2005 است و در تاریخ 24 مارس 2023 منتشر شد. حالت Mercenaries همچنین به عنوان محتوای رایگان DLC پس از انتشار اولیه بازی منتشر شد.

Resident Evil 4، که در ژاپن با نام BIOHAZARD RE:4 (バイオハザード RE:4) شناخته می‌شود، داستانی دارد که در آن شخصی به نام Leon Scott Kennedy وظیفه نجات دادن دختر رئیس جمهور را برعهده دارد. داستان بازی بر اساس مأموریت لئون برای نجات دختر ربوده شده توسط یک روستای مرموز و ساکنان عجیب و غریب آن روستا روایت می‌شود.

Resident 4 Remake 2023 cover

این نسخه بازسازی شده بازی Resident Evil 4 علاوه بر گرافیک به‌روز شده، دارای محیط کنترلی اصلاح شده نسبت به نسخه قبلی است. در این نسخه، کنترل‌های مشابه بازی‌های مدرن و نمای از بالا به سمت شخصیت بازیکن تغییر کرده است. همچنین، بازی Resident Evil 4 اولین بازی این سری است که شهر Racoon City، شهر خیالی که در آن بیماری زامبی‌سازی رخ داده بود، را ترک کرده است.

در این نسخه بازسازی شده، داستان اصلی بازی نیز بازتعریف شده است و تغییراتی در آن اعمال شده است. شخصیت لئون اس. کندی بازیگر اصلی است که برای نجات دادن دختر رئیس جمهور، در ماموریتی به یک روستای مرموز می‌رود که توسط ساکنان عجیب و وحشتناکی تسخیر شده است.


منابع:

https://game.capcom.com/residentevil/en/

https://fa.wikipedia.org/wiki/residentevil

https://www.gamespot.com/games/resident-evil/

https://www.pcgamer.com/best-remake-2019-resident-evil-2/

دیدگاهتان را بنویسید